9 پند براي حفظ و كنترل وزن

مه 15, 2008 at 12:59 ب.ظ. بیان دیدگاه

9 پند براي حفظ و كنترل وزن

پند اول: آب كافي يا ساير نوشيدني هاي بدون كالري بنوشيد.

 قبل از اينكه با شتاب به سمت بسته چيپس سيب زميني برويد ابتدا يك ليوان آب بنوشيد. افراد خيلي وقتها تشنگي را با گرسنگي اشتباه مي گيرند. بنابر اين شما مي توانيد با نوشيدن يك ليوان آب خنك ، چيزي كه واقعا به آن نياز داريد، به خوردن مقدار زيادي غذاي كالري دار پايان دهيد.اگر آب ساده به اين گرسنگي كاذب پايان نداد نوشيدن شربت يا دم كرده يك چاي گياهي را امتحان كنيد.

 

پند دوم: در مورد انتخاب خوراكي هاي جزئي شب هنگام خود دقت كنيد.
خوردن بدون فكر اغلب بعد از شام اتفاق مي افتد. زمانيكه شما بعد از خستگي روزانه مي نشينيد و استراحت مي كنيد و با خوردن خوراكي هاي جزئي در مقابل تلويزيون لم مي دهيد و سعي مي كنيد خستگي روزانه را از تن بيرون كنيد. بنابر اين يا بعد از ساعت معيني آشپزخانه را تعطيل كنيد يا به خود تنها اجازه خوردن خوراكي هاي كم كالري مثل كلوچه يا نصف جام بستني كم چربي دهيد. اما در هر حال در انتخاب اين خوراك ها دقت كنيد.

پند سوم: از غذاهاي مورد علاقه خود لذت ببريد.
به جاي ممنوع كردن كليه غذاها و خوراكي هاي مورد علاقه خود سعي كنيد از هر كدام كم خريد كنيد. مثلا به جاي خريدن يك جعبه كلوچه به خريدن يك عدد كلوچه تازه اكتفا كنيد. يا به جاي جعبه كامل شيريني به خريدن يك بخش كوچك آن رضايت دهيد. با اين وصف شما همچنان مي توانيد از خوردن غذاهاي مورد علاقه خود لذت ببريد منتها كليد اين توفيق حفظ تعادل است.

پند چهارم: در طول روز چند وعده غذايي مختصر بخوريد.
اگر كالري  كمتري نسبت به آنچه مصرف مي كنيد بخوريد وزن كم خواهيد كرد. اما زمانيكه شما اغلب اوقات گرسنه هستيد خوردن كالري كمتر راه چاره مناسبي است. به گفته محقق چاقي خانم روبكا ريوز مطالعات صورت گرفته نشان مي دهد افرادي كه 4 تا 5 وعده غذادر روز مي خورند بهتر ميتوانند اشتها و وزن خود را كنترل كنند. خانم روبكا ريوز پيشنهاد مي دهد كالري روزانه خود را به چند وعده غذايي يا خوراك جزئي تقسيم كرده و سعي كنيد بيشتر اين وعده را در روز بخوريد تا شب.

پند پنجم: در هر وعده غذايي پروتئين بخوريد:

پروتئين غذايي سير كننده است وبهتر از كربوهيدرات يا چربي است. و سبب مي شود كه براي مدت طولاني تري احساس سيري كنيد. همچنين سبب مي شود توده ماهيچه اي خود را حفظ كنيد  وباعث  سوختن چربي مي شود .بنابر اين وعده هاي غذايي خود را با پروتئين هاي سالمي مثل گوشت كم چربي ، ماست ، پنير ، آجيل يا  غلات تركيب كنيد .

پند ششم: به غذاي خود ادويه اضافه كنيد.
با اضافه كردن ادويه و چاشني مورد علاقه خود به غذا طعم آن را بهتر كرده  و از خوردن آن لذت ببريد. غذايي كه با طعم دهنده ها مخلوط باشد غدد چشايي را تحريك نموده و  بيشتر احساس رضايت از خوردن آن خواهيد كردو كمتر مي خوريد. مثلا وقتي نياز به خوردن چيز شيرين را احساس كرديد به مكيدن آب نبات تند بپردازيد. كه شيرين ، كم كالري و تند است.

پند هفتم: آشپزخانه خود را با غذاهاي ساده و سالم پر كنيد.
داشتن خوراكي آماده شما را در رسيدن به مقصود ياري مي كند و بنابر اين كمتر شتاب براي رفتن به رستوران يا سفارش پيتزا پيدا مي كنيد زيرا اكنون غذاهايي آماده و سالم در منزل داريد. كه كمتر از 5 دقيقه آماده مي شود . مثل سبزيجات فريز شده ، پنير كم چربي ، غلات كنسرو شده، سينه مرغ كباب شده و  سالاد سبزيجات

پند هشتم: در رستوران سفارش منوي كودكانه دهيد.

 سفارش خوراك با مقدار كم بهترين راه است كه كالري مصرفي را كم كرده و سهم شما را به صورت منطقي حفظ مي كند و مطمئن باشيد اين گرايش به قدري رايج شده كه سرويس دهنده در رستوران هرگز با سفارش شما تعجب نخواهد كرد. روش ديگر اين است كه از بشقاب كوچكتر استفاده كنيد اين امر سبب مي شود سهم شما به نظرتان كامل بيايد و اگر مغز شما راضي باشد بي ترديد دل شما نيز راضي خواهد بود.
 
پند نهم:  يك ظرف پاستا را با يك ظرف سبزي عوض كنيد
باخوردن نان و كلوچه كمتر و سبزي بيشتر به راحتي مي توانيد سايز شلوار و بلوز خود را در سال كم كنيد. شما مي توانيد مقدار 100 الي 200 كالري كم كنيد به شرط اينكه مقدار نشاسته موجود خود را كم  و در عوض مقدار سبزي را اضافه كنيد.

Advertisements

Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

ترجمه شاهنامه فردوسي به 30 زبان دنيا تاریخچه مصور کنترل‌ از راه دور تلویزیون

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 18,490 hits

بیشترین کلیک شده‌ها

  • هیچکدام

برترین مطالب

دیدگاه‌های اخیر


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: