دختر 6 ساله حافظ قرآن

مه 16, 2008 at 6:09 ق.ظ. بیان دیدگاه

مهيسا مي‌‌گويد: حافظ موضوعي قرآن است «پدر و مادرم ازهمان دوراني كه مهد كودك مي‌‌رفتم به من قرآن ياد مي‌‌دادند و بعد هم مرا در جامعه القرآن ثبت نام كردند.

 همچنين آقاي احمدي نژاد نيز در نخستين ديدارشان مرا خيلي تشويق كردند.»

مي‌‌گويد: «حدود 170 آيه را با موضوعات مختلف به‌صورت اشاره و همراه با ترجمه حفظ هستم، علاوه برآن دوره روخواني و الفباي قرآني را هم تمام كردم و انشاا… از اوايل ارديبهشت‌ماه دوره حفظ را كامل شروع خواهم كرد كه همه اينها را مديون پدر و مادر مهربانم هستم.»

مهيسا خانوم كلاس چندم است؟

«من امسال پيش‌دبستاني هستم، كلاس گل لاله در مدرسه امام محمد باقر(ع) كه مي‌خواستم در همين جا از مدير خوبمان و معلم عزيزم تشكر كنم و به آنها خسته نباشيد بگويم.»

در ادامه مي‌‌گويد: «علاوه بر آيه‌هاي قرآني و سوره‌هاي قرآن مجيد، اشعاري از سهراب سپهري، استاد شهريار و مولانا را نيز حفظ هستم.»

مقام‌هاي مهيسا

از طرف سازمان اوقاف كه متولي مسابقات بين‌المللي قرآن‌كريم است، تاكنون دو بار به‌عنوان مهمان خردسال قرآني دعوت شدم و در اصفهان به‌عنوان حافظ نمونه قرآني (در برنامه منتخبين استان) ويژه سفر استاني دكتر احمدي‌نژاد به اصفهان حضور داشتم.

او يك خاطره برايمان مي‌‌گويد: «خاطره‌اي كه من هيچ وقت فراموش نمي‌‌كنم؛ امسال مسابقات بين‌المللي در ساختمان اجلاس سران تهران بود كه من نزد آقاي احمدي‌نژاد رفتم و يك گل رز قرمز به ايشان هديه دادم و آيات قرآن را برايشان خواندم، ايشان هم يك كامپيوتر (لپ تاپ) به من هديه دادند.»

آرزوها

اول اينكه آرزو دارم، بتوانم از نزديك با مقام معظم رهبري صحبت كنم، آرزو دارم كه خانه خدا، حرم پيغمبر(ص) و حرم امام حسين(ع) را با پدر و مادرم زيارت كنم و يادگيري قرآن را به‌طور كامل به پايان برسانم.

مهيسا به آياتي از قرآن اشاره مي‌‌كند و مي‌‌گويد: دلم مي‌‌خواهد همه اين مسائل را رعايت كنند…

خذوا زينتكم عند كل مسجد

«برداريد زينت‌هايتان را هنگام رفتن به مسجد». 

و تعاونوا علي البر و التقوي

«به يكديگر كمك كنيد در انجام كارهاي نيك و پرهيزكاري».

و براي همسن و سال‌هايش اين‌گونه صحبت مي‌‌كند:

و بالوالدين احسانا «و به پدر و مادر خود نيكي كنيد».

حرف مربي خود را گوش كنيد و قرآن را بخوانيد و اقم الصلوة لذكري «و به‌پا داريد نماز را براي ياد من» و انما النجوي من الشيطان «به‌درستي كه درگوشي صحبت كردن كار شيطان است».
Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

عروس یونانی:در دلم ایمان است وطنم ایران است شب باراني

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 18,634 hits

بیشترین کلیک شده‌ها

  • هیچکدام

دیدگاه‌های اخیر


