آموزش غذاهاي ايراني ( پيتزا دريايي)

مه 18, 2008 at 6:36 ق.ظ. بیان دیدگاه

پيتزاي دريايي

 

سه چهارم ليوان

آرد

يك قاشق چاي خوري

بيكينگ پودر

نصف قاشق چاي خوري

نمك

يك سوم ليوان

شير

دوقاشق سوپ خوري

روغن مايع

120 گرم

پوره گوجه فرنگي

يك قاشق مرباخوري

رب گوجه فرنگي

يك حبه

سيرله شده

يك قاشق چاي خوري

پودر ارگانو

يك قاشق چاي خوري

پودر جعفري

به ميزان لازم

نمك و فلفل

سه چهارم ليوان

ميگو

2-3 عدد ( بدون هسته)

زيتون سياه يا سبز

150 گرم

پنير پيتزا

يك عدد

كنسرو كيلكا

طرز تهيه:

آرد، بيكينگ پودر و نمك را داخل كاسه اي ريخته ، شير و روغن را اضافه مي كنيم و به طور مرتب هم مي زنيم.

خمير را ورز داده و بصورت توپ در مي آوريم (اگر خمير چسبنده بود كمي آرد اضافه مي كنيم و اگر خيلي سفت بود شير مي افزاييم).

 روي خمير پوشش كشيده و مي گذاريم خمير نيم ساعت بماند. پوره گوجه فرنگي، رب گوجه، سبزي هاي معطر

 و سير را در ماهي تابه كوچكي با هم مخلوط كرده، روي حرارت كم قرار مي دهيم تا غليظ شده و در ادامه بعد از سردشدن ،

خمير را در ظرفي با قطر 30 سانتي متر پهن مي كنيم. سس آماده شده را برش نازك داده و روي بقيه مواد چيده شده، كمي پودر ارگانو مي پاشيم.

 فر را از 20 دقيقه قبل در دماي 200 درجه سانتي گراد روشن كرده، پيتزا را درون فر گذاشته تا زماني كه روي پنير طلايي شود.

نكات تغذيه اي :

ميگو يكي از لذيذترين غذاهاي دريايي است. از نظر مقايسه اي نسبت به ساير غذاهايي كه پروتئين زيادي دارند،

نظير گوشت ماهي و گروه ماكيان ، ميگو كالري كمتري دارد. پروتئين موجوددر ميگو كيفيت بالايي داشته و

 حاوي تمام اسيدآمينه هاي لازم جهت رشد مي باشد. پروتئين ميگو همانند ساير جانوران دريايي به دليل نداشتن بافت همبند به راحتي هضم مي شود.

 براي گروههايي از مردم نظير افراد مسن كه در جويدن و هضم غذا مشكل دارند، غذاي حاوي ميگو گزينه مناسبي براي تأمين پروتئين روزانه آنها است.

 ميگوها در كل داراي چربي كمي مي باشند. اسيدهاي چرب امگا-3 كه از دسته اسدهاي چرب غير اشباع بوده و براي سلامتي مفيد هستند،

 در ميگوها به وفور يافت مي شوند. اين دسته از اسيدهاي چرب مي توانند در كاهش خطر بيماريهاي قلبي مؤثر واقع شوند.

اسيدهاي چرب امگا-3 همچنين اجزاي ضروري براي غشاي سلول مغز و بافت چشم است.

و املاحي چون كلسيم، آهن، منيزيم،فسفر، پتاسيم، سديم،روي، مس، منگنز و سلنيم است.علاوه بر اين كلسيم، روي، آهن، منيزيم و فسفر ميگو

نسبت به ساير آبزيان بيشتر است.

Advertisements

Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

شریک زندگی خود را چگونه انتخاب کنید؟ راهکارهای مقابله با اعتیاد

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 18,490 hits

بیشترین کلیک شده‌ها

برترین مطالب

دیدگاه‌های اخیر


%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: