«گريه نكن سرزمين من» با اشك‌هاي كارگردانش پخش مي‌شود

مه 19, 2008 at 6:08 ب.ظ. بیان دیدگاه

پي اعلام پخش سريال 13 قسمتي «گريه نكن سرزمين من» در قالب پنج قسمت‌ با عنوان «سرزمين من» از شبكه‌ي اول سيما، كارگردان آن از اين تصميم اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: برخوردهاي سليقه‌يي مديران سيما، هنرمندان را آزرده كرده است.

امير قويدل در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: كارگردانان حامي ندارند بنابراين شبكه‌هاي تلويزيوني به‌خود حق مي‌دهند كه در اثر آن‌ها دخل‌وتصرف كنند. ‌اين كار همانند آن است كتاب نويسندگان مطرح جرح و تعديل شود.

وي در ادامه گفت: چگونه به‌خود حق مي‌دهند، سريالي را كه عده‌ي زيادي براي ساخت آن زحمت كشيده‌اند و در شرايط بسيار دشواري چون گرماي 50 درجه شهر آبادان آن را ساخته‌اند علاوه برآن بودجه‌اي براي آن صرف شده است را برحسب سليقه‌ي خود تكه‌تكه كنند؟ چگونه افرادي مدت كوتاهي است، مدير شده‌اند، به خود اجازه مي‌دهند حاصل 40 سال تجربه‌ي من درعرصه‌ي سينما و تلويزيون را اين‌گونه مثله كنند؟

اين كارگردان اضافه كرد: مسوولان حق ندارند كاري هنري كه محصول انديشه و تفكر است را اين‌گونه تكه و پاره ‌كنند، اما اگر سريالي به‌سياست‌هاي روز نظام جمهوري‌اسلامي لطمه‌اي وارد كند،آن موقع حق اعمال‌نظر دارند.

وي با اشاره به وضعيت دوبله‌ي« سرزمين من»گفت: فيلمنامه‌ي اين سريال به زبان‌فارسي بود و به‌همين زبان نيز«سرزمين من»ساخته شد. پس از توليد، اين سريال باتوجه به ضوابط شبكه‌ي الكوثر به زبان‌عربي دوبله و به‌طور كامل پخش شد. سپس«سرزمين من» دوباره به زبان‌فارسي ترجمه و دوبله شد. اين درحاليست كه زماني كه از تهيه‌كننده درباره‌ي نسخه‌ي بازنويسي‌شده ي فيلمنامه پرسش كردم او گفت كه گم شده‌است.

اين كارگردان درباره‌ي نظارت خود بر دوبله‌ي فارسي«سرزمين من» اظهار كرد: به من دراين زمينه اطلاعي ندادند. بعدها زماني كه نسخه‌ي دوبله‌شده را به من دادند، پس از تماشاي آن گريه كردم. با آقاي مهدي مجتهد- مديرشبكه الكوثر- تماس گرفتم و گفتم كه آن چه من ديده‌ام، سريال من نيست، چون تفاوت‌هايي بين متن ساخته‌شده و نسخه‌ي دوبله شده وجود دارد.

وي اضافه كرد:من براي تمام گويندگان و مديران دوبلاژ احترام قايلم ولي نوع دوبله‌ي«سرزمين من» و تعجيل براي پايان اين مرحله به كيفيت اثر لطمه زده است.

قويدل در پايان گفت:هرگز فيلم دلم را نساختم.

 سعيد مظفري «سرزمين من»را دوبله كرده است.

گفتني اين مجموعه در قالب سيزده قسمت 30 دقيقه‌اي از الكوثر پخش شد و بنا به اعلام تهيه‌كننده اين سريال قرار است «سرزمين من» در پنج قسمت 50 و 55 دقيقه‌اي روي آنتن برود.

اين در حالي است كه از 390 دقيقه‌ي پخش شده در الكوثر به نظر مي‌رسد تنها مدت زمان 275 دقيقه بر روي آنتن شبكه سراسري برود!

خاطرنشان مي‌شود كه آخرين سريال قويدل به نام« ستاره‌ي سهيل » نيز ماه محرم از شبكه اول سيما پخش شد كه به‌گفته‌ي كارگردان آن با جرح و تعديل‌هايي همراه بود.

Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

داروي معجزه آفرين براي ترميم پرده بكارت دختران ابداع شد بهاي سنگين داروي تلخ

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 18,490 hits

بیشترین کلیک شده‌ها

برترین مطالب

دیدگاه‌های اخیر


