بمبگذاران شيراز به ارتباطات خود اعتراف كرده اند

مِی 24, 2008 at 8:18 ق.ظ. بیان دیدگاه

قربانعلي دري نجف آبادي، دادستان كل ايران، گفته است افرادي كه در ارتباط با بمبگذاري حسينيه سيدالشهدا، وابسته به كانون رهپويان وصال، شيراز دستگير شده اند همگي به ارتباط خود با آمريكا و اسراييل «اعتراف» كرده اند.

آقاي نجف آبادي در گفتگو با خبرنگاران افزود، افرادي كه در آن انفجار دست داشتند «مزدوران سكولاري هستند كه تفكرات ضد اسلامي و ضد انقلابي دارند.»

اظهارات دادستان كل ايران در حالي عنوان شده است كه مقامات ايران در خصوص اين اعترافات و جزئيات گفته هاي بازداشت شدگان هيچ مدركي ارايه نداده اند.

به گفته دادستان كل ايران اين افراد قبلا عقايد و نظرات خود را از طريق كتب و ديگر رسانه ها منتشر كرده اند اما اين بار عقايد خود را از طريق اين اقدام (بمبگذاري) به مرحله عمل در آوردند.

به گفته وي برنامه هاي اين افراد محدود به استان فارس نبوده و هدف آنها ديگر شهرهاي كشور نيز بوده است.

همزمان و در همين رابطه سيداحمد خاتمي، كه امامت نمازجمعه اين هفته تهران را به عهده داشت، نيز در خطبه هاي نماز گفت كه عاملان انفجار حسينيه سيدالشهداي شيراز، قصد داشته اند در آرامگاه حضرت معصومه و مدارس علميه فيضيه، دارالشفاء و آيت الله گلپايگاني در قم نيز بمبگذاري كنند.

شنبه هفته گذشته وزارت اطلاعات ايران اعلام كرده بود كه دوازده نفري كه در استانهاي فارس، خوزستان، گيلان، آذربايجان غربي و تهران به اتهام دست داشتن در انفجار شيراز بازداشت شده اند، به شبكه اي تعلق دارند كه پس از انفجار شيراز قصد بمبگذاري در چند مركز علمي، آموزشي و مذهبي داشته است اما اسامي اين مراكز را مشخص نكرده بود.

در همين حال رئيس كل دادگستري استان فارس از قصد ايران به شكايت به مراجع بين المللي عليه دولتهايي خبر داد كه مقامات ايراني آنها را به دست داشتن در انفجار ماه گذشته در يكي از حسينيه هاي شيراز متهم كرده اند.

انفجار در حسينيه سيدالشهدا، وابسته به كانون رهپويان وصال در بلوار زرهي شهر شيراز كه دوازدهم آوريل (24 فروردين) گذشته رخ داد، چهارده كشته و حدود دويست زخمي برجاي گذاشت.

Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

آشنايي با علائم سكته مغزي احتمال تحريم بانك ملي ايران در اروپا

بیان دیدگاه

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 21٬005 hits

بیشترین کلیک شده‌ها

  • هیچکدام

دیدگاه‌های اخیر