بیشترین ازدواج‌ها بین سن ۱۵ تا ۲۰ سال است

مِی 27, 2008 at 12:19 ب.ظ. بیان دیدگاه

به گفته رئیس سازمان ملی جوانان، در حال حاضر بیشترین ازدواج‌های انجام شده بین سن ۱۵ تا ۲۰ سال بوده است.
رئیس سازمان ملی جوانان در جمع خبرنگاران در رابطه با ازدواج جوانان گفت: از جمله اقدامات مؤثری كه در این خصوص انجام شده ‌،صندوق مهرالرضا است كه از جمله عواملی است كه باعث افزایش ازدواج در كشور شده‌است.
حاج علی اكبری در ادامه گفت: تأخیر از سن ازدواج، یكی از مهترین علتها در كاهش ازدواج است.
به گزارش فارس معاون رئیس جمهور اظهار داشت: سن به هنگام ازدواج از ۱۵ سال تا ۲۵ سال قرار دارد و بیشترین ازدواج‌های انجام شده بین سن ۱۵ تا ۲۰ سال بوده است.
رئیس مركز مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان در تأیید صحبتهای حاج علی اكبری توضیح داد: سن یأس از ازدواج ۴۰ سال است و در بعضی موارد گزارشات ونتایج اقدامات كارشناسی نشان می‌دهد در بعضی استانها ۳۰ سال است.
محمد اسحاقی گفت:۵۰ درصد ازدواج‌ها زیر سن ۲۰ سال انجام می شود.
حاج علی اكبری در پاسخ به پرسش یكی از خبرنگاران در رابطه با سربازی جوانان گفت:با كسب اجازه از مقام معظم رهبری بررسی‌هایی در این زمینه انجام دادیم و نتایج اولیه تحقیقات به ستاد فرماندهی كل نیروهای مسلح اعلام شد.
وی توضیح داد: از سوی سازمان ملی جوانان بسته‌ای از پیشنهادات را به مسئولان و سردار فیروزآبادی و ستاد مشترك داشته‌ایم.ضمن اینكه جلسات تخصصی هم در حال برگزاری است.
علی اكبری همچنین به سئوال دیگری در رابطه با مصوبات مجلس گفت: گزارشاتی كه در مركز تحقیقات سازمان ملی جوانان انجام شده نشان می دهد ۲۹ مصوبه در مجلس هفتم در رابطه با جوانان بوده ‌است.
وی در خصوص آسیبهای اجتماعی گفت:همكاری‌هایی با سازمان بهزیستی انجام داده‌ایم و به موازات آن در رابطه با جوانانی كه در زندان به سر می برند نیز برای بخش مهارت آموزی آنها تفاهمنامه‌ای امضا كرده‌ایم.
معاون رئیس جمهور گفت: بعضی از جوانانی كه در زندان هستند دلایل كافی برای ماندنشان در زندان و جود ندارد، سازمان ملی جوانان نیز قوانینی كه در این رابطه وجود دارد را مورد ارزیابی قرار داده‌است.
همچنین در رابطه با سند سلامت جوانان گفت: برنامه ملی ارتقای سلامت جوانان با همكاری وزارت بهداشت در حال انجام است و دستگاهی كه برنامه را به عهده دارد باید حضور فعالی داشته باشد.
معاون رئیس جمهور گفت: با ستاد مبارزه با موارد مخدر هم تفاهمنامه‌ای داشته‌ایم و اگر سرمایه‌گذاری صحیحی انجام شود می‌توانیم شاهد نتایج خوبی باشیم.
و ی در پاسخ به سئوال یكی از خبرنگاران مبین بر اینكه اوقات فراغت مهم‌تر است یا آسیبهای اجتماعی گفت: بحث آسیبهای اجتماعی از اوقات فراغت مهتر نیست و با برنامه ریزی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان می‌توان زمینه ایجاد آسیبهای اجتماعی را از میان ببرد.
وی در پاسخ به یكی از خبرنگاران در رابطه با نگاه سازمان ملی جوانان به ازدواج موقت گفت: نگاه سازمان به ازدواج موقت‌، مقدمه‌ای برای ازدواج دائم است و اگر قرار باشد در این رابطه اقدامی انجام شود این بعد از ازدواج موقت مد نظر قرار دارد.
و ی تأكید كرد: خانواده‌ها بهتر است از دوران نامزدی مشروع فرزندانشان حمایت كنند.
رئیس سازمان ملی جوانان در رابطه با عملكرد آموزش و پروش گفت: باید امكانات آموزش و پروش را در زمینه تأمین اوقات فراغت جوانان تقویت كرد.

Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

جشنواره‌ شصت‌ويكم «كن» هم تمام شد پایان عصر حداد در مجلس

بیان دیدگاه

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 21٬006 hits

بیشترین کلیک شده‌ها

  • هیچکدام

دیدگاه‌های اخیر